Determinante i konsekvence poverenja korisnika mobilnog bankarstva

Originalni naučni rad
Autor: Ivana Nedeljković
doi: 10.5937/bankarstvo2204170N
Ključne reči: mobilno bankarstvo; poverenje; sigurnost; TAM model; satisfakcija; afektivna privrženost; namera upotrebe
JEL: G21, J28, G41

Rezime: Razvoj aplikacija mobilnog bankarstva je omogućio bankama da na mnogo brži i lakši način opslužuju svoje klijente. Imajući u vidu da se finansijske institucije u zemljama u razvoju susreću sa mnogim problemima u vezi sa implementacijom mobilnog bankarstva i da ono nije toliko rasprostanjeno koliko se očekuje, veoma je bitno da se razumeju faktori koji utiču na usvajanje mobilnog bankarstva, kao i na poverenje korisnika u ove usluge. Stoga, cilj ovog rada jeste da se kroz empirijsko istraživanje utvrde efekti sigurnosti, percipirane korisnosti i percipirane lakoće upotrebe na poverenje, kao i kako poverenje korisnika mobilnog bankarstva utiče na njihovu satisfakciju, afektivnu privrženost i nameru upotrebe. Utvrđeno je da sigurnost i percipirana lakoća upotrebe imaju statistički značajne pozitivne efekte na poverenje, zatim da poverenje pozitivno utiče na satisfakciju, a satisfakcija na afektivnu privrženost i nameru upotrebe. Na kraju, pokazano je i da afektivna privrženost statistički značajno pozitivno utiče na nameru upotrebe.

Vrh strane
Vrh strane